Kodėl pavojinga ir nenaudinga važinėti su per dideliu šalmu?

Kiekvieną kartą prieš renkantis pas mus moto šalmą yra išmatuojama galvos apimtis. Mūsų patirtis rodo, kad daugiau nei pusė motociklininkų dėvi per didelius moto šalmus ir rizikuoja patirti nereikalingas traumas. Labai gaila, bet tokia realybė. Šiuo atveju nepadeda net tai, kad Jūsų įsigytas šalmas kainavo 500-600 eurų. Per didelis moto šalmas reiškia, kad išmetėte mažiausiai pusę sumos. Nuolatos bandome paaiškinti klientams, kodėl nevertėtų važinėti su per dideliais moto šalmais. Galima pasidžiaugti, kad dauguma mus išgirsta, tačiau, deja, ne visi...

Kodėl neverta važinėti su per dideliais moto šalmais? Pirmiausiai, dėl sveikatos. Antra, dėl paties moto šalmo funkcijų suprastėjimo.

1. Kodėl važinėti su per dideliu moto šalmu pavojinga sveikatai?

  • Nes, dėvint per didelį šalmą, įvykio metu galva patiria daugiau negu vieną smūgį, nes tabaluoja pirmyn/atgal ir į šonus. Tam pakanka vos puse dydžio per didelio šalmo, nes įvykio metu veikia labai stiprios jėgos, t.y. greitis + motociklo vairuotojo svoris. Čia atsiranda dar viena problema. Kadangi didelė dalis Lietuvos motociklininkų važinėja su "polycarbonat" ar "thermoplastic" šalmais (tai yra medžiagos, iš kurių pagamintas išorinis šalmo kiautas), atsiranda rizika, kad tie pakartotiniai smūgiai (kurių galima buvo išvengti) gali lemti blogą pabaigą, kadangi tokio tipo moto šalmai dažniausiai sugeria tik vieną smūgį. Todėl 15-20 cm atstumu nuo pirmo smūgio taško moto šalmas antro smūgio jau nebesugers.
  • Net ir pirmasis smūgis nesugeriamas taip efektyviai, kaip galėtų būti, nes pats šalmas ir jo saugumas buvo kurtas naudojant idealaus dydžio ir proporcijų galvos maketą.
  • Gresia didesnė rizika patirti kaklo traumą. Čia nepadeda ir brangios kaklo apsaugos, nes jos apsaugo nuo kitokio pobūdžio kaklo traumų.
  • Jei šalmas per didelis žandų srityje ir vaikšto į šonus, yra labai didelė rizika, kad, gavus smūgį į priekinę šalmo dalį, lūš žandikaulis.
  • Per didelis moto šalmas įvykio metu gali būti tiesiog nutrauktas nuo galvos. Negelbėja, net ir saugiausias "DD" tipo užsegimas.
  • Krentant su per dideliu šalmu, gali išlįsti apatinė žandikaulio dalis, o pasekmės turbūt jau aiškios...

2. Kitas, per didelio moto šalmo naudojimo trūkumas, yra funkcijų suprastėjimas. Čia galima išskirti dvi pagrindines bėdas:

  • Šalmas tampa atviresnis garsams, nes visame galvos/šalmo plote atsiranda laisva erdvė, per kurią pradeda skverbtis vėjas/garsai.
  • Moto šalmas tampa mažiau aerodinamiškas. Jei tiksliau, kalbame apie tai, kaip jis kovoja su oro pasipriešinimu, angliškai "wind drag". Tai reiškia, kad šalmas pradeda daug stipriau judėti/tabaluoti ant galvos, nei turėtų. Tai ypač pasijaučia, kai važiuojama didesniu nei 120 km/h greičiu. Vėlgi - ilgi gamintojų testai aerodinaminiuose tuneliuose, ieškant optimalios aerodinamikos, atliekami tik su teisingo dydžio šalmais. Beje, vadinamasis "wind drag" dar stipriau padidėja atidarius viršugalvio įpūtimo ir ištraukimo ventiliacijas, nes šalmo viduje atsiranda nereikalingi tarpai tarp galvos ir vidinio "EPS" kiauto, kuriame dažniausiai yra išpjovos šalmo ventiliacijos sistemai.

Aptardamas šią dalį, siekiau, kad suprastumėte, kaip pavojinga ir nenaudinga, net ir kvaila važinėti su per dideliu šalmu. Tačiau iš patirties žinome, kad dauguma žmonių net nesusimąsto apie tai, o dar dažniau – nė nežino, kad važinėja su per dideliu šalmu.

Komentarai (0)

Šiuo metu komentarų nėra

Naujas komentaras

Jūs atsakote į komentarą

Prekė pažymėta
Prekė įkelta į palyginimą